Ana Sayfa arşiv Yeni “yarı denizaltı”, su hattında yelken açmanın casusluk potansiyelini gösteriyor

Yeni “yarı denizaltı”, su hattında yelken açmanın casusluk potansiyelini gösteriyor

0
Yeni “yarı denizaltı”, su hattında yelken açmanın casusluk potansiyelini gösteriyor
Yeni
Yeni “yarı denizaltı”, su hattında yelken açmanın casusluk potansiyelini gösteriyor

Washington Eyalet Üniversitesi’nde geliştirilen insansız yarı-dalgıç bir araç, suda fark edilmeden ve verimli bir şekilde seyahat etmenin en iyi yolunun üstte veya altta değil, arada olmak olduğunu kanıtlayabilir.

Kullanıma hazır ve 3D baskılı parçalarla inşa edilen yaklaşık 1,5 fit uzunluğundaki yarı denizaltı prototipi, düşük sürtünme ve düşük profille hızlı hareket ederek su testlerinde denize elverişliliğini gösterdi. Araştırmacılar, dergide yayınlanan bir çalışmada test sonuçlarını detaylandırdı.

Bu gemi tipi yeni değil. Yetkililer, son yıllarda kabaca yapılmış yarı denizaltıların yasadışı amaçlarla kullanıldığını keşfettiler, ancak WSU projesi, mühendislik tarafından geliştirilen yarı batık gemilerin askeri, ticari ve araştırma amaçlarına nasıl verimli bir şekilde hizmet edebileceğini göstermeyi amaçlıyor.

Bu çalışmaya öncülük eden WSU mühendislik profesörü Konstantin Matveev, “Yarı dalgıç bir aracın inşa edilmesi nispeten ucuz, tespit edilmesi zor ve okyanusları aşabilir” dedi. “Vücudun çoğu su altında olduğu için yüzey gemilerine kıyasla dalgalara karşı çok hassas değil, bu nedenle bazı ekonomik avantajları da var.”

Yarı-denizaltı, çoğunlukla su hattında seyrettiği için, uzun süre su altında kalmanın getirdiği basınca dayanmak zorunda olan bir denizaltı kadar güçlü malzemelerden yapılmasına gerek yoktur. Yarı-denizaltı ayrıca atmosferle temas halinde küçük bir platforma sahip olma avantajına sahiptir, bu da veri almayı ve iletmeyi kolaylaştırır.

Bu çalışma için, Matveev ve WSU’dan yeni mezun olan ve WSU RoboSub kulübünün eski başkanı olan ortak yazar Pascal Spino, Washington eyaletindeki Snake River’ın Wawawai Körfezi’ndeki yarı denizaltına pilotluk yaptı. Dengesini ve manevra kabiliyetini test ettiler.

Yarı-denizaltı, saniyede 1,5 metre (yaklaşık olarak saatte 3,4 mil) maksimum hıza ulaştı, ancak daha yüksek hızlarda, suyun üzerinde yükselir ve daha fazla uyanma yaratır ve daha fazla enerji harcar. Daha düşük hızlarda, neredeyse tamamen daldırılır ve zar zor bir dalgalanma yapar.

Araştırmacılar ayrıca yarı denizaltıyı sonarla donattılar ve veri toplama ve iletme yeteneğini test etmek için Washington, Pullman yakınlarındaki bir rezervuarın dibini haritaladılar.

Henüz tamamen otonom olmasa da, WSU yarı denizaltı, belirli bir rotayı kendi başına çalıştırmak veya belirli nesnelere onları takip ederek veya kaçarak yanıt vermek gibi belirli şekillerde davranmak üzere önceden programlanabilir.

WSU yarı denizaltı, 450 mm uzunluğunda ve 100 mm çapında (yaklaşık 1,5 fit uzunluğunda ve 4 inç çapında) nispeten küçük olsa da, Matveev, önemli miktarda kargo taşımak için daha büyük yarı denizaltıların inşa edilmesinin mümkün olduğunu söyledi.

Örneğin, gemilere veya denizdeki istasyonlara yakıt ikmali yapmak için kullanılabilirler. Hatta rakip konteyner gemilerine ölçeklendirilebilirler ve suda daha az sürtünme yaşadıkları için daha az yakıt kullanırlar ve bu da hem çevresel hem de ekonomik bir avantaj sağlar.

Şimdilik, Matveev’in laboratuvarı, yarı suya daldırılabilir araç prototiplerinin şeklini belirli amaçlara uyacak şekilde optimize etme çalışmalarını sürdürüyor. Şu anda, araçların operasyonel yetenekleri üzerinde çalışmak ve sayısal simülasyonları deneylerden elde edilen sonuçlarla karşılaştırmak için Maryland, Annapolis’teki ABD Deniz Harp Okulu ile işbirliği yapıyor.

Kaynağı: Washington Eyalet Üniversitesi

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here