Ana Sayfa arşiv Optimize edilen hava

Optimize edilen hava

0
Optimize edilen hava

Optimize edilen hava

Optimizasyon algoritmaları, otomotiv ve havacılık endüstrisinde günlük olarak sağlam ancak hafif parçalar tasarlamak için kullanılmaktadır. Bu yaklaşımın modern otomobillerdeki bazı yapısal elemanların ağırlığını % 20-40 oranında azalttığı tahmin edilmektedir. Ancak bu algoritmaların kullanımını büyük nesnelere genişletmek zordur, çünkü bu yaklaşım büyük bir uzamsal çözünürlük ve dolayısıyla devasa bir hesaplama gücü gerektirir. Bununla birlikte, Danimarka Teknik Üniversitesi’nden Ole Sigmund ve arkadaşları, bu optimizasyon tekniklerini 27 metrelik uçak kanadı gibi büyük yapılara uygulamak için bir program hazırladılar.
NASA

Ekip, NASA’nın kanadın dış jeometrisini ve uçuşta uygulanan kuvvetleri karakterize eden halka açık verilerini kullandı. Bu verilerden, algoritmanın malzemeyi kanat içinde dağıtarak ağırlığını en aza indirerek sertliği optimize etmesi gerekiyordu. Optimal uzamsal çözünürlük, önceki programdaki birkaç milyona karşı kanadı 1 milyar vokselde (piksellerin 3B eşdeğeri) kesmeye neden olan çok hassas bir ağ anlamına gelir. Algoritma, yalnızca bir süper bilgisayar yardımıyla elde edilebilecek tüm vokselleri aynı anda değerlendirmelidir.
Araştırmacılar, yüzlerce yinelemeden sonra, optimizasyon algoritmasının kuş kemikleri içindekileri ve özellikle sağlamlığı ve hafifliği birleştiren gagalarını hatırlatan mikro yapılar oluşturduğunu bulmuşlardır. Kısacası, sayısal optimizasyon süreci ve doğal kemik büyümesi işlemleri oldukça benzerdir. Danimarkalı araştırmacılar, sonucun geleneksel bir kanattan% 2-5 daha hafif olduğunu göstermiştir. Bu, uçak başına yılda 40 ila 200 ton yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Ancak bu tip kanatların endüstriyel olarak gerçekleştirilmesi şu anki tekniklerle mümkün değildir: 3D yazıcıların Årtetal fonetionnant büyük ölçekte beklemesi gerekecektir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here