Ana Sayfa arşiv ChatGPT çağında hile yapmakla suçlanmak nasıl bir şey?

ChatGPT çağında hile yapmakla suçlanmak nasıl bir şey?

0
ChatGPT çağında hile yapmakla suçlanmak nasıl bir şey?
ChatGPT çağında hile yapmakla suçlanmak nasıl bir şey?
ChatGPT çağında hile yapmakla suçlanmak nasıl bir şey?

Yapay zeka destekli geniş dilli sohbet robotu ChatGPT’nin kamuya sunulması, teknolojinin vaadi ve yapay zekanın kullanımının yaygınlaşması konusunda büyük bir heyecan yaratırken, aynı zamanda bu programın ne tür bir program olduğu konusunda da biraz endişe yarattı.

Saniyeler içinde üniversite düzeyinde kabul edilebilir bir makale yazabilmek, öğretme ve öğrenmenin geleceği anlamına gelir. Doğal olarak bu şaşkınlık, etkililiği değişen tespit programlarının çoğalmasına ve hile suçlamalarında da aynı oranda artışa yol açtı.

Peki öğrenciler tüm bunlar hakkında ne düşünüyor? Drexel Üniversitesi’nden Tim Gorichanaz, Ph.D. tarafından yakın zamanda yayınlanan araştırma, ChatGPT’yi hile yapmak için kullanmakla suçlanan üniversite öğrencilerinin bazı tepkilerine ilk bakışı sağlıyor.

ChatGPT kullanmakla suçlanan üniversite öğrencilerinin 49 Reddit gönderisini ve bunlarla ilgili tartışmaları analiz etti. Drexel Bilgisayar ve Bilişim Koleji’nde yardımcı doçent olan Gorichanaz, bu konuşmalarda bir takım temalar belirledi; en önemlisi haksız yere suçlanan öğrencilerden kaynaklanan hayal kırıklığı, haksız yere suçlanma olasılığı ve bundan nasıl kaçınılacağına dair endişe ve sinsi şüphe.

“Yüksek öğrenim dünyası, ChatGPT gibi araçların kullanımıyla ilgili en iyi uygulamaları ve politikaları anlamak ve geliştirmek için kolektif olarak çabalarken, herhangi bir yeni eğitim teknolojisini benimsemenin getirdiği hayranlık, kaygı ve korkunun öğrencileri nasıl etkilediğini anlamak bizim için hayati önem taşıyor. Gorichanaz, “Bunu nasıl kullanacaklarını bulmak için kendi süreçlerinden geçiyorlar” dedi.

Paylaşım yapan 49 öğrenciden 38’i ChatGPT kullanmadıklarını söyledi ancak Turnitin veya GPTZero gibi tespit programları yine de ödevlerinin yapay zeka tarafından oluşturulduğunu işaretledi. Sonuç olarak, tartışmaların çoğu hukuki bir tartışmanın niteliğini aldı.

Öğrenciler hile yapmadıklarını kanıtlayacak kanıtları nasıl sunabileceklerini sordu, bazı yorumcular ise dedektörlerin güvenilmez olması nedeniyle programı kullandıklarını inkar etmeye devam etmelerini tavsiye etti.

Gorichanaz, “Öğrencilerin çoğu, yapay zeka dedektörü tarafından haksız yere suçlanma olasılığına ilişkin endişelerini dile getirdi.” dedi. “Bazı tartışmalar, öğrencilerin AI olmadan bir makale yazdıklarını kanıtlamak için taslak versiyonları takip etmek ve ekran kayıt yazılımı kullanmak da dahil olmak üzere nasıl kanıt toplayabilecekleri konusunda çok ayrıntılı bir şekilde ele alındı.

Diğerleri, hatalı bir şekilde geri gelene kadar kendi yazıları üzerinde bir dedektör çalıştırmayı önerdiler.”

Tartışmalarda ortaya çıkan bir diğer konu ise kolej ve üniversitelerin başarının “bekçileri” olarak algılanan rolü ve bunun sonucunda haksız yere kopya çekmekle suçlanmanın getirdiği yüksek risklerdi.

Bu durum, kurumların yeni teknolojiye hazırlıklı olup olmadığı konusunda sorulara ve profesörlerin doğruluğu şüpheli olan yapay zeka dedektörlerine fazlasıyla bağımlı olacağı yönünde endişelere yol açtı.

“Çevrimiçi olarak gerçekleşen konuşmalar, yapay zeka tespitinin doğruluğu ve üniversitelerin üretken yapay zeka kullanımına ilişkin politikaları hakkındaki belirli şüphelerden, yüksek öğrenimin toplumdaki rolünün geniş anlamda sorgulanmasına ve teknolojinin yüksek öğrenim kurumlarını gelecekte alakasız hale getireceğini öne sürmeye doğru evrildi. Yakın gelecekte” dedi Gorichanaz.

Araştırma aynı zamanda öğrenciler arasında ve öğrencilerle profesörleri arasında, öğrencilerin sürekli kopya çektiklerinden şüphelenildiği algısından kaynaklanan güven erozyonunun altını çizdi. Bir dizi yorum bu ilişkilerin bozulduğunu gösteriyor:

  • “Tüm profesörlerim arasında onun tarafından suçlanmayı asla beklemezdim.”
  • “Elbette yapay zeka dedektörüne bize güvendiğinden daha fazla güveniyor.”
  • “İntihal yapmadığımı kesinlikle biliyorum ama ne yazık ki başkalarına her zaman güvenemezsin.”

Üretken yapay zeka teknolojisi, yüksek öğretim kurumlarını kopya çekmeye ilişkin eğitimsel değerlendirme uygulamalarını ve politikalarını yeniden gözden geçirmeye zorladı. Araştırmaya göre öğrenciler aynı soruların çoğunu soruyor.

“Öğrencilerin ChatGPT gibi bazı yapay zeka araçlarını kullandıkları için cezalandırıldıkları ancak Grammarly gibi diğer yapay zeka araçlarını kullanmalarının teşvik edildiği politika tutarsızlıkları hakkında yorumlar vardı. Diğer öğrenciler, bir makale yazmak için üretken yapay zeka kullanmanın orijinal bir çalışma olduğu için intihal olarak değerlendirilmemesi gerektiğini öne sürdüler. ” dedi Gorichanaz. “Birçok öğrenci, üniversitelerin boğuştuğu aynı sonuca ulaştı: sorumluluk alma ihtiyacı, teknolojiyi entegre etme ve öğrenme değerlendirmesi için makalelerin ötesine geçme.”

Gorichanaz, çalışmanın kolej ve üniversitelerin öğrencilerine üretken yapay zeka teknolojisinin kullanımı hakkında iletişim kurmalarına yardımcı olmada önemli bir rol oynayabileceğini öne sürüyor.

“Bu nispeten küçük bir örnek olsa da, bu bulgular öğrencilerin şu anda neler yaşadığını anlamak için hala faydalıdır” dedi. “Yanlış bir şekilde yapay zekayı hile yapmak için kullanmakla suçlanmak veya sürekli şüphe altında olmak, öğrenciler için üzücü bir deneyim olabilir.

Kaliteli bir eğitim deneyimi için çok önemli olan güvene zarar verebilir.

Bu nedenle kurumların tutarlı politikalar geliştirmesi ve bunları öğrencilere açıkça iletmesi gerekir. ve algılama teknolojisinin sınırlamalarını anlayın.”

Gorichanaz, en iyi yapay zeka dedektörlerinin bile profesörlerin düzinelerce öğrenciyi haksız yere suçlamasına yetecek kadar hatalı pozitif sonuçlar üretebileceğini belirtti; bu, riskler göz önüne alındığında açıkça kabul edilemez.

“Bu değerlendirmelerin gerçek olup olmadığını değerlendirmek için yapay zeka dedektörlerini kullanmaya çalışmak yerine, eğitmenlerin farklı türde değerlendirmeler tasarlaması daha iyi olabilir: üründen ziyade süreci vurgulayanlar veya daha sık, daha düşük riskli değerlendirmeler” diye yazdı ve şunu önerdi: eğitmenlerin, kullanımını tamamen yasaklamak yerine, üretken yapay zeka teknolojisinin uygun kullanımına yönelik modüller ekleyebilmeleri.

Çalışma tematik bir analiz sunarken Gorichanaz, gelecekteki araştırmaların örneklemi istatistiksel olarak uygun bir boyuta genişletebileceğini ve Reddit’teki İngilizce konuşmaların ötesindeki kaynaklardan alabileceğini öne sürüyor.